06/06 – ITAcademy a fost certificata ca Organizatie Acreditata de Training (ATO) pentru ISO/IEC20000
ITAcademy a fost certificata ca Organizatie Acreditata de Training (ATO) pentru ISO/IEC20000 de catre APMG-UK si va incepe sa ofere cursuri de ISO/IEC20000 Foundation, Practitioner, Auditor.
ISO/IEC20000 este primul standard global ce tinteste in mod specific managementul serviciilor IT. Standardul descrie un set de procese de management pentru livrarea efectiva a serviciilor catre organizatia de business sau clientilor sai. ISO/IEC20000 este aliniat si complementar cu abordarea pe procese din ITIL® de la Cabinet Office.
ISO/IEC20000 consta in doua parti:
- ISO/IEC20000-1:2011 este specificarea formala si defineste cerintele pentru o organizatie sa livreze servicii de o calitate acceptabila pentru clientii sai.
- ISO/IEC20000-2:2012 este Codul de Practici si descrie bune practici pentru Managementul Serviciilor din scopul ISO/IEC20000-1. Codul de practica va fi de utilizat in mod particular de organizatii in pregatirea de auditare versus ISO/IEC20000 sau in planificarea de imbunatatiri ale serviciilor
Schema de certificare in Managementul Serviciilor IT ISO/IEC20000 a fost creata initial de catre itSMF si este detinuta si operata acum de catre APM Group LTD. Organizatii care cauta recunoasterea calitatii proceselor lor de IT versus standardul ISO/IEC20000 pot atinge certificarea lor organizationala prin aceasta schema.
APMG-International detin si opereaza schema de calificare, gestionata formal in trecut de catre itSMF. Persoane individuale pot sa-si demonstreze expertiza lor in intelegerea aplicarii standardului prin urmarea unui curs de training si examen la nivel de Foundation sau Practitioner. Exista, deasemeni, si o calificare de Auditor. Toate aceste 3 examene ofera credite in atingerea calificarii de ITIL® Expert